Отворено писмо Младену Шарчевићу
Отворено писмо Младену Шарчевићу, министру просвете, науке и технолошког развоја
„ТЕХНИЧКА ПОДРШКА“
или
Кад се лончићи и поклопчићи измешају
Пре пар дана, просветни радници су добили Упитник са свега два питања:
1. Да ли имате СВОЈ рачунар који користите за остваривање наставе и учења на даљину?
2. Да ли имате интернет мрежу на локацији становања коју користите за остваривање наставе и учења на даљину?
Изгледа да се нешто у нашем законодавству променило. Сада су радници у обавези да самостално обезбеђују средства за обављање послова на којима су ангажовани. Или ипак, нису!?! Или ипак јесу само наставници!?!
Ово би, дакле, било као када бисте лекаре питали да ли имају свој стетоскоп, апарат за мерење притиска, ЕКГ или саобраћајног полицајца да ли је својим новцем наточио гориво у службено возило пре изласка на терен... Па ако они нису у могућности да то сами обезбеде, „послодавац“ ће размислити да ли да им исто обезбеди или можда да их казни за необављање датих им задужења!?!
Да ли Ви, Шарчевићу, од плате купујете штампач, тонере, лаптоп, плаћате интернет за обављање послова Вашег кабинета? Вероватно од министарске плате не купујете ни тај „топли оброк“ којега су лишени сви запослени у установама образовања. Највероватније добијате дневнице за сва Ваша службена путовања и прековремени рад. Просветни радници прековремено раде без икакве накнаде, а често сами финансирају и одласке на стручна усавршавања и разна такмичења на која воде своје ученике.
У Србији је 15. марта проглашено ванредно стање. Од 17. марта сви наставници пребацили су се у онлајн окружење. Ништа нисмо радили због Вас, нити за Вас. Не заборавите да су просветни радници били ти који су 13. марта тражили прекид наставе. У том тренутку бринули смо само о безбедности и животу наших ученика, али и суграђана који би такође трпели последице свакодневне интеракције…
Тог истог дана, изашли сте у јавност са претњом директорима који су затворили установе због раније изложености њихових ученика вирусу Ковид 19. Једину подршку коју смо од Вас имали током реализације онлајн наставе, билу су имејлови. За читање, листање... Непотребно оптерећивање наставника садржајима које никако не могу да примене у реалној ситуацији. Знамо ми шта је добар онлајн систем за учење (LMS), само нам дајте рачунаре и обезбедите стабилну интернет конекцију!
Били смо у ванредном стању. Добро смо разумели своју улогу и улогу онлајн наставе у тој ситуацији. Радили смо како смо знали и умели. Радни дан нам је трајао и по 15 сати. Користили смо сва расположива лична средства, као и наши ученици. Радили смо и нисмо се жалили.
Сада, када је ванредно стање прошло и када је логично очекивати да нам надоместите сва коришћена средства за рад, Ви нам шаљете Упитник којим пребројавате оно што је остало од наше технике. Зар Ви уистину не знате колико радника имате запослених на пословима наставника у образовном систему којима треба да обезбедите средства за рад?
Треба да знате да телевизијска емисија не потпада ни под једну категорију онлајн система за учење (LMS). Требало је, такође да знате, да је највећи део наставних садржаја већ обрађен у реалном окружењу, сходно чињеници да је за нама било 120, а пред нама 60 наставних дана, па су ученици већ оцењени у многим областима обухваћених програмом наставе и учења. Када онлајн наставу испред ресорног Министарства оцењујете као „беспрекорно“ организовану, вероватно мислите на сав труд и рад наставника са ученицима кроз лично организовано и осмишљено онлајн окружење које покрива преостале садржаје из програма наставе и учења. А за добро одрађен посао, зар није логично очекивати пристојну надокнаду, макар у виду рефундирања реалних трошкова којима су просветни радници били додатно оптерећени?
Видимо се 18. јуна у Београду када ћете бити у прилици да свима нама пружите руку за тај „беспрекорно“ реализовани посао. А разговараћемо и о шест неисплаћених Светосавских награда обухваћених Споразумом из 2015. који су потписали представници ресорног Министарства и Владе РС са представницима репрезентативних синдиката, о свим закинутим нам дневницима, о нашим коефицијентима, о Вашем „ћефу“ у погледу организације мале матуре, сумњивим донацијама и још о којечему.
Бићемо испред Владе… у подне!
С поштовањем,
У Чачку, 3.6.2020.год.
Руководилац ресора за финансије,
аналитику и чланство УСПРС
Владимир Аџић
МИНИСТРЕ, ВРЕМЕ ЈЕ!
Наш народ има пословицу за сваку ситуацију.
Нико у прошлости, док су изреке настајале, није знао да ће српску просвету снаћи једнога дана један човек, под именом Младен Шарчевић, али ето, за карактере попут његовог, настаде ХВАЛИТЕ МЕ УСТА ДА НЕ ОСТАНЕТЕ ПУСТА!
Када неко са места првог човека образовања, сводећи рачуне из доба короне, говори о „беспрекорно организованој онлајн настави“, а ниједном речју не помене 89 хиљада наставника који су наставу изводили; (многи први пут) стали пред камере; слали материјале; прегледали исте; радили по цео дан; бринули због (своје и ученичке) лоше опреме и (спорог, скупог) интернета, а пре свега трпели свакодневне опречне хитно/битно поруке у „беспрекорној организацији“, онда је то и непристојно и непримерено!
Када неко са места првог човека образовања, ниједном речју не помене родитеље, старатеље који су преузели улогу наставника, онда је то и непристојно и неумесно.
Када се не помену сва наша деца којима смо баш показали колико је стресно завршавати онлајн школу, онда је то и непристојно и тужно.
И коначно када министар, па макар каква да је политичка кампања у току, не помене ниједан пропуст, грешку, ниједну техничку и било коју другу проблемчину (око нпр. онлајн пробе Завршног испита), онда је то ем непристојно, ем неистина!
Грешака је било! Биле су очекиване у неочекиваном, ненамерне, људске. Било их је јер се у таквој ситуацији нико никада није нашао и није било могуће пратити стандарде, систематизације, евалуације… Покушали смо да будемо најбоља варијанта себе, углавном успешно! Свега је било, осим идиле јер за њу није било ни време, ни место! А највише су грешили, непогрешиви и „беспрекорни“, хитно/битно упосленици и неспособни/партијски директори. Министар, приказујући успехе система као личне, увек за грешке кривећи неког другог, завређује јединицу као врата и коначно: „Збогом“!
Скини нам се са врата, министре! Пардон!
Скините нам се са врата, министре!
Време је!
Зато што сте убили социјални дијалог и нисте одговарали за то убиство! Зато што сте додатно понизили просветне раднике, који су као и увек скромно и ћутке радили свој посао зарад својих ђака, а не Вас! Зато што праведни платни разреди нису ни на помолу, упркос томе шта је Влада РС написала (октобра 2018. године), а Ви чак и обећали оставку ако од тога ништа не буде (октобра 2018. године). Време је!
ОД - ЛА - ЗИ -ТЕ!
Није то ваљда баш толико тешко или… ипак… јесте!?
У Београду,
3.јуна 2020.
Председник Уније СПРС
Јасна Јанковић
МОРАВИЧКИ ОКРУГ - ПОДРШКА КОЛЕГАМА У ВОЈВОДИНИ
ПОДРШКА
Синдикат образовања Моравички округ оштро осуђује именовање директора у установама образовања супротно одлуци радника школе и упућује апсолутну подршку колегама из ОШ „Људовит Штур“ у Кисачу.
Директор школе, иако у служби Министарства просвете, науке и технолошког развоја, не служи министру, већ образовном систему! Директор школе служи наставницима и осталим запосленима у школи и ученицима школе! Води бригу о складном и неометаном процесу образовања и васпитања обезбеђујући квалитетну подршку у сваком смислу. С тога се он бира на основу већине гласова запослених у установи и уз њихову сагласност, а не на основу самовоље локалне владајуће коалиције!
И како се просветни радници, ни ученици једне школе, не питају у погледу именовања директора установа у оквиру других делатности, с тога им се мора узвратити исто поштовање у погледу исказивања личних ставова и избора онога лица које држе као најкомпетентније за обављање дужности директора једне образовно - васпитне установе. И ко би о тој компетентности могао судити боље од лица који наведену професују „живе“ у установама образовања?!!
Доста је било самовоље и бахаћења! Вратите радницима њихове школе!
Један од основних приципа образовања и васпитања које нам наводите у ЗОСОВ-у, је образовање и васпитање ученика за живот у демократски уређеном друштву. Одличан пример им дајете, ви и ваш директор, који у школу улазите газећи све запослене и ученике школе. А да иронија буде већа, ако вас такве и пустимо да међу нас уђете, доћи ћете да нам говорите без стида и срама о тој некој демократији, одговорности и поштовању загарантованих права. Колегиница коју на силу покушавате да именујете за в.д. директора школе, исказала је управо сву своју (не)компетентност неопходну за бављење тим позивом и додатно утврдила исправност одлуке колектива школе, ученика и њихових родитеља. Неисплаћивање зараде и игнорисање радника школе, буде само додатак њеној недемократичности, непрофесионалности и нестручности у погледу руковођења образовном институцијом каква је школа, чији се рад пре свега заснива на педагошким начелима.
Поштоване колеге, с вама до краја у вашој борби за поштовање права радника у установама образовања!
Моравички округ подржава штрајк 10 школа чланица Уније синдиката просветних радника Србије у Новом Саду заказаном за 3. јун 2020. године, као и штрајк Уније синдиката просветних радника Војводине заказаном за 11. јун 2020. године.
У Чачку, 2. јун 2020.
Синдикат образовања Чачак - Владимир Аџић
Синдикат образовања Горњи Милановац - Владимир Милисављевић
Синдикат образовања Ивањица - Драгослав Радојевић
ПОРДРШКА КОЛЕГАМА ИЗ ШКОЛЕ У КИСАЧУ
ПОДРШКА
Синдиката образовања Чачак
оправданим захтевима запослених у ОШ „Људовит Штур“ у Кисачу
Синдикат образовања Чачак оштро осуђује именовање директора у установама образовања супротно одлуци радника школе, Школског одбора и упућује апсолутну подршку колегама из ОШ „Људовит Штур“ у Кисачу. Колегиница коју на силу покушавате да именујете за в.д. директора школе, а под очигледно политичким притиском појединца, исказала је управо сву своју (не)компетентност неопходну за бављење тим позивом и додатно утврдила исправност одлуке колектива школе, ученика и њихових родитеља да директор школе треба да буде онај ко је иначе изабран од колектива и Школског одбора, а има и подршку родитеља за њен претходни рад у школи, колегиница Ана Возар.
Синдикат образовања Чачак даје подршку штрајку десет школа Уније синдиката просветних радника Србије у Новом Саду 3. јуна 2020.годние, као и штрајку Уније синдиката просветних радника Војводине који је заказан за 11. јун 2020. године.
Поштоване колеге, с вама до краја у вашој борби за поштовање права радника у установама образовања.
У Чачку, 1. јун 2020.година
Председник СОЧ-а
Владимир Аџић