Неспособности ваше да није
Неспособности ваше да није
Било би резултата мале матуре
Незнања вашег да нема
Успех не би изостао
Уважени песниче опростите на препеву, али они који у Србији тестирају знање малих матураната не умеју да препишу, а ни да потпишу.
Васко Попа, иако Румун, својом поезијом прославио је српски језик. Песник и његова супруга Хаша живели су у стану не већем од 40 квадрата на “Булевару краља Александра”. Иако у малом стану, живели су посвећени својој нераздвојивој заједници и тако је настала песма ,, Очију твојих да није“. За великог песника у тесном стану било је места за небо и Сунце, бар је он тако написао, без знакова интерпунције, почињући сваки стих великим почетним словом. Међутим, ауторима завршног теста из српског језика није била прихватљива таква песничка слобода, па су велико почетно слово заменили малим. Тако су велики Попа и мали матуранти направили правописну грешку, јер Сунце се пише великим почетним словом само ако се појам односи на небеско тело, а не и на сунчано време. Песничка метафора довела је до двоструких критеријума приликом вредновања ученичких одговора, јер осмаци су писали велико почетно слово С, баш као што стоји и у читанкама за осми разред, док су учени приређивачи завршних тестова на фолијама у којима су тестови дистрибуирани одштампали подпис на месту предвиђеном за потпис.
Како је ученицима вредновано спорно 18. питање, као и прелиминарни резултати које су остварили на завршном испиту, мали матуранти и њихови родитељи могу сазнати увидом у тестове електронским путем у уторак, 23. јуна, на сајту који су добили од Министарства просвете, науке и технолошког развоја у 8.00 часова, како би већ у 8.30 могли да уложе основани приговор доласком у школу.
Будући да тим за прегледање и скенирање који је требало да достави бодове у понедељак, 22. јуна, до 12 часова, није испоштовао планирано време, а подаци нису били у централној бази ни у касним вечерњим сатима, ишчекивање се одужило.
С обзиром на то да су изостале информације и званична обавештења, дан је почео игром ,,Брзи прсти“, јер је наведени сајт био тешко доступан, а једино што су родитељ и ученици могли да виде од 8.00 часова до 8.30, био је тест из српског језика, уместо теста из математике стајала је празна колона, а комбиновани тест се није видео. Почела је поражавајућа трка са временом које је као и у свакој игрици било ограничено, јер требало је физички стићи у школу до 10.00 часова на првом нивоу или евентуално од 11.00 до 13.00 часова у другом, уколико први ниво нисте прешли на време и уколико до тада уопште будете имали увид у завршни тест, јер трeћи покушај у овој игри живаца није предвиђен.
Изгледа да се овде ,,заиграло“ само Министарство просвете, науке и технолошког развоја, упуштајући се у пројекат коме нису дорасли ни организационо, ни технички.
Осмаци су одговорили захтевима завршног испита, наставници стојички поднели све недаће на које су наилазили током прегледања и бодовања, а родитељи стрпљиво чекали да виде прелиминарне резултате своје деце који су изостали. Међутим, сви смо се уверили, по ко зна који пут, у ваше незнање у вашу неспособност и зато основани приговор (са предлогом) улажемо Министарству просвете, науке и технолошког развоја.
Време је да идете!
У Чачку, 23. јун 2020.
рук.Ресора за образовни систем Уније СПРС
Весна Јеротијевић
(ПРЕ)КОМБИНОВАНИ НЕУСПЕХ
Прејудицирати, пренаглити, претерати, преоптеретити, преформулисати, пре свега су префикси који описују претенциозно понашање особе која прецењује себе и која има претерано велике циљеве и захтеве. Претенциозан човек ће чак и након што му неко скрене пажњу да има
претерано лепо мишљење о себи, наставити по своме, јер једноставно његова уображеност и тврдоглавост му не дозвољава да реално сагледава ствари.
Претходних дана портали су пренели претеће поруке министра, Младена Шарчевића, упућене просветним радницима једне школе у Новом Пазару.
Криви без доказане кривице и осуђени без суђења, тек били су одличан повод да се просветним радницима Србије покаже прекомерна употреба овлашћења, јер је претенциозни министар склон да прави претпоставке
без стварног основа и доноси преурањене осуде.
Према најавама безбедност матурских тестова ове године била је подигнута на виши ниво и да је свака фаза од припреме, чувања и дистрибуције тестова специфична и под посебном надзором. Тестове су чувале камере и полиција, а надлежни су тврдили да скоро нико не зна све одговоре. У овом сценариу за криминалистички филм, недостајале су само лисице за хапшење. Трећег дана полагања мале матуре, када су ученици радили комбиновани тест, испоставило се да ће главни осумњичени бити неко ко, не само да је знао све одговоре, већ их је написао у року од десет минута, сликао телефоном и послао осталим ученицима у учионици, а неко од тих ученика своме тати, а тата ,,великом
брату“, који све види, све чује и све зна.
Како се радња акционог кримића преселила у народну причу о деди и репи, показаће време, јер време је показало и остале неуспехе министра Младена Шарчевића и његовог кабинета који броји на десетине
помоћника и секретара, једно мање школско одељење.
Превасходно се надамо да ћемо о господину Шарчевићу, после формирања нове Владе, говорити као о претходном министру, јер претарно би било да неко ко прејудицира догађаје, пренагљује у изјавама, претпоставља без основа, пресуђује без доказа и преформулише сваки свој
неуспех у успех буде предлог за министра када се буде комбиновала нова Влада.
У Чачку, 22. јуна 2020.
Руководилац Ресора за образовни систем Уније СПРС
Весна Јеротијевић
ПОДРШКА НАСТАВНИЧКОЈ И РОДИТЕЉСКОЈ ЗАЈЕДНИЦИ
Унија синдиката просветних радника Србије упућује подршку Наставничкој и родитељској заједници Србије, окупљеној око ЕдуБалкан заједнице у њеним настојањима да одбрани достојанство кључних учесника образовног процеса, наставника, ученика и
родитеља.
У писмима које сте упутили Министарству просвете, науке и технолошког развоја, препознали смо захтеве наше вишедеценијске борбе за бољи образовни систем. Сматрамо да је сарадња наставника, ученика и њихових родитеља
Свето тројство образовања, без чије узајамне подршке образовно-васпитни рад не може бити одржив.
Такође, свесни смо чињенице, да се у Србији годинама уназад родитељима шаљу погрешне поруке од стране ресорног Министарства, а све у циљу компромитовања просветних радника и њихових захтева да се нашој деци омогући квалитетније образовање.
Само заједничким деловањем можемо обезбедити озбиљну стратегију и бољу преговарачку позицију у односу на оне који су наумили да, завадивши нас, владају образовањем наше деце.
У Београду, 21.јуна 2020.
Председник Уније СПРС
Јасна Јанковић