ОЧЕКИВАЊА И РЕАЛНОСТ
Отворено писмо Младену Шарчевићу, министру просвете, науке и технолошког развоја
Сасвим је очекивано да је један министар школован на некој од високошколских установа, па да сходно томе поседује и одређени интелект за разумно и логично закључивање.
Очекивано је и да зна да се обраћа једној популацији људи, такође школованих на високошколским установама, те да исто тако имају одређену дозу интелекта, да схвате када је нешто глупост и бесмислица, а у овом случају и вређање људског достојанства и професије.
Шта је промена парадигме? У пређашњем сценарију имамо наставнике који од куће реализују онлајн наставу, како би се спречило ширење болести. Имамо родитеља који је принуђен да обавља добар посао наставника на основу материјала које наставник доставља, пошто је нерално да наставник у једном дану оствари визуални контакт са тим бројем ученика којима је он неопходан у процесу учења. У новом сценарију имамо наставника који ће бити ангажован да чува децу у реалном простору, без наставе и учења, а с друге стране опет родитеља принуђеног да ради задатке са децом у кућним условима.
Хајде онда да затворимо све школе. Због чега би нам оне биле потребне? Ако служе за чување деце, отворите забавне паркове. Затворите и факултете на којима се школује кадар за професију наставника. Дакако нам нису потребни ни лекари, ни инжењери, ни пекари... Дакако их све школујемо за инострано тржиште, док за наше потребе и потребе ове државе ангажујемо иностране „мозгове“. „Квалитетнији“ су него ови наши... И да се разумемо, ви сте први помињали лицемерство. Па колико је лицемерно када хвалите све те лекаре и медицинско особље, све те војнике и полицајце на службеној дужности, продавце и логистичаре... Или су они сви без школе школовани и образовани за професију којом се баве? Или су их родитељи образовали за та занимања? Па реално, да ли би један лекар могао да образује своје дете да се бави неком професијом у ИТ сектору? Не би. Потребан је један васпитач, па један учитељ, а онда и предметни наставници.
У реалности Ви јавно претите директорима школа да ћете их сменити, ако не испуњавају Ваше захтеве који се косе са законима ове државе! Очекује се да познајете Правилник о врсти стручене спреме и врсти посла запослених у установама образовања.
И сходно Вашим поступцима, не може да не буде очекивано да наставите са нарушавањем и деградирањем образовног система. У прилог томе иде и завршен пробни испит. Уместо реалних, проверених и постојаних платформи за учење и тестирање у онлајн окружењу, Ви користите непроверене системе и децу доводите у очај.
Кажете да не можете да кривите донатора за пропаст пробног завршног испита?!! То би исто било као када би неко рекао да не можемо да кривимо донора „хлеба“ којим се нација отровала. У преводу: „Што је џабе и баби је драго“. Е па наша деца нису за џабе дата. Ви сте одговорни за такав вид донације! Заложили сте 65 000 ученика. Требало је да размислите о квалитету донације пре него што је прихватите.
Скупо. Нема држава пара. У новембру сте дали 6 милиона удружењу „Нови логос“ за обуке наставника за међупредметне компетенције, иако има мноштво тих обука које реализују наши стручњаци и чији је програме ЗУОВ одобрио као проверене и добре. Ал' наши „мозгови“, иначе признати свуда у свету, ниси довљоно добри. И хајде да не нагађемо какве везе поменуто Удружење има са издавачком кућом „Нови Логос“ са седиштем у Загребу, која остварује пристојну зараду кроз штампање и порезе за продате уџбенике нашој деци. Хајде само да се надамо да ћете и ви похађати једну од тих обука, па коначно научити како да осмислите један тест са десетак питања којим бисте истестирали знања у свим областима која очекујете од ученика, а не да их сваке године провлачите кроз та суманута тестирања.
Дакле пара има. Само што Ви не знате да располажете њима.
И када је доста, онда је стварно доста. Имате срећу што сте баш министар у просвети, јер је просветни радник на том свом факултету образован и за манире и за трпељивост и за културу, пре свега. И неће Вам просветни радник сад извлачити све Ваше некоректности, да не кажемо неспособности, које сте испољавали током година, нарушавајући све вредности образовног система, па у том образовном смислу и интегритет наше државе у свету.
Просветни радник ће Вам достојанствено рећи: „Склоните се!“
Имате Вашу приватну школу, па у њој примењујте Ваше „иновативне“ моделе наставне праксе. Чувајте Ваше ученике, а нека се њихови родитељи баве наставом и учењем. Доведите им „Комтрејд“ да на њима тестирају и патентирају своје производе за даљу дистрибуцију. Дајте им уџбенике издавачке куће „Клет“ да из њих уче да је „НАТО мировна организација“. Тамо можете радити шта год Вам буде било по вољи. А нашу децу, наставнике и образовни систем препустите некоме ко цени њихове вредности и потенцијал који имамо. Свако ко је реалан, признаје да државу чине деца.
У Краљеву, 29. април 2020. година
Портпарол СОК-а
Марија Стошић