КРИЗНОМ ШТАБУ ЗА СУЗБИЈАЊЕ ЗАРАЗНЕ БОЛЕСТИ КОВИД-19
Уколико Кризни штаб за сузбијање заразне болести изазване коронавирусом сматра да постоји најмања реална опасност која ће узроковати повећање броја оболелих с поласком ученика у школу, захтевамо детаљније разматрање услова одвијања образовно-васпитног процеса и обезбеђивање реалних мера опреза и заштите ученика и наставника.
Иако је потцењивање струке постало примат у опхођењу према многим професијима, не може се искључити значај научних сазнања у области, која се могу директно одразити на здравље људи, у овом случају деце, која увек припадају угроженој категорији у погледу настанка и развоја неког обољења.
Питање је јасно, ако маске и штите од болести изазване коронавирусом, каква друга инфективна и/или хронична обољења може донети вишесатно неадекватно руковање и коришћење заштитних маски?
Да ли је доносиоцима оваквих мера познат узраст ученика основних школа и на који начин се врши усмеравање ученика у средњошколском образовању?
Пошто је ваша стручност у свим научним областима изнад свих, засигурно имате и одговор на питање у ком узрасту или на ком смеру средњег стручног образовања, би код ученика могао да се развије појам о инфективним и бактеријским обољењима која могу бити изазвана неадекватним руковањем и ношењем заштитних маски? То наравно да би се према истим понашали одговорније. Да наведемо само најбаналније примере непрекидног додиривања маски рукама, спуштања и подизања са радне површине стола, маске згужване у џепу или ђачкој торби...
Тренутно је примећен пораст кожне инфекције лица и код деце и код одраслих. Верујемо да вам струка даје довољно знања у делу даљег развоја таквих инфекција и могућих компликација.
И на крају, може ли се подржати и оправдати настанак и развој других обољења у циљу сузбијања болести КОВИД-19?
Осим одговора на питања овим путем упућеним вама који ове мере прописујете, тражимо од вас да још једном размислите:
1. О одговорности и последицама враћања ученика у школске клупе.
2. О реалним и могућим мерама превенције, сходно економском и социјалном статусу и ученика и наставника, условима које пружају школски објекти, као и узрастним карактеристима лица, односно њиховој оспособљености за примену и спровођење тих прописаних мера.
3. О хронично оболелима, међу којима има и ученика и наставника, и њиховом укључивању у предлагане услове учења и рада.
Тражимо од вас да станете својим потписом и својим именом у погледу прописаних мера превенције, чиме ћете гарантовати безбедност ученика и наставника, чије се учење и рад одвија у условима високофреквентних установа какве су школе.
С поштовањем,
У Чачку, 17.08.2020.год.
Руководилац Ресора за финансије, аналитику и чланство УСПРС
Владимир Аџић